Ömsen utökar med reseförsäkring

Pressmeddelande 20.5.2019

Ömsen har den senaste tiden utökat sitt försäkringsutbud kraftigt – från sakförsäkringar till personförsäkringar. Nu fortsätter det breddade utbudet med en reseförsäkring med personskydd vid olycksfall, förseningar, sjukvård och dessutom utan självrisk.

Bakom den renodlade reseförsäkringen finns en tydlig och stor efterfrågan från Ömsens befintliga kunder. Nu finns en försäkring även för trygghet vid resor.

- Våra kunder har saknat en reseförsäkring via oss. Som ölänningar är vi ålänningar ett resande folk därför känns det både logiskt och roligt att kunna erbjuda våra kunder en skräddarsydd reseförsäkring, säger Stefan Boman, försäljningschef på Ömsen.

När kunden tecknar en årsreseförsäkring är samtliga resor som görs under ett år försäkrade. Är resenären under 70 år kostar en årsreseförsäkring cirka 70 euro i årspremie – eller omkring 6 euro i månaden för att göra resan säkrare.

-Försäkringen ger ersättning vid skada eller sjukdom men även ersättning om kunden behöver avboka eller avbryta sin resa och den gäller i hela världen, säger Stefan Boman.

Resgods ingår automatiskt i kundens Hemömsförsäkring. För att förbättra reseskyddet ytterligare finns valet att betala en tilläggspremie och då ingår även ersättning för resgods utan självrisk.

För de som reser mindre ofta finns även möjligheten att teckna en korttidsförsäkring. De vanligaste resorna är weekendresor, vecko- och tvåveckorsresor. Därför har Ömsen skräddarsytt korttidsförsäkringarna till 4, 8 och 16 dagar. Då räknas eventuella extra övernattningar i Sverige och Finland innan avresa in.

-Vi ålänningar reser mycket och för den som reser mer än två veckor per år är det mer ekonomiskt att teckna en årsförsäkring än två korttidsförsäkringar. Vi anser inte att vi som öbor ska behöva begränsas i våra resor- därför har vi satt ett fördelaktigt pris på årsreseförsäkringen, säger Stefan Boman.

För mer detaljerade villkor och priser hänvisas till Ömsen via omsen.ax eller kontakt via kontoret på Köpmansgatan 6.

För ytterligare information:
Stefan Boman